10 juli, 2008

Filosofen Fredrik...

Vandrande i tvivel, oron om ett förlorat hopp, men ur tvivel kommer insikt och tro ---> återfunnet hopp. En människa som aldrig tvivlar, kan heller aldrig tro. Att tro är ett beslut. När ett beslut tas så finns alltid mer än en utväg, annars behövs inget beslut. För att ett beslut ska kunna tas krävs tvivel, annars finns det inte flera alternativ, vilket inte gör det till ett beslut, vilket utesluter existensen av tro.

Genom mina tvivel har jag funnit fler alternativ och argrument för att välja en annan väg. Trots det väljer jag att stå kvar i min tro. Genom det har den stärkts och vuxit och flera förut okända argument till förändring har eliminerats. Kritisera mig gärna, det som inte klarar prövningar är inte värd att behålla!

2 kommentarer:

Christian sa...

så nu kan du ju extraknäcka som filosof när du inte kör stand-up :)
tänkvärt och bra... /S&C

Christian sa...

För att göra dig lite mer sugen...
http://www.karlskronasimsallskap.nu/media/tri_kalmar_08_Chrille.pdf

skrev en race report till KSS hemsida...