20 januari, 2009

Slaska & engelska

Den senaste tiden har vi i Växjö haft väldigt tråkigt väder. Det har varit kallt och mulet, men ingen snö. Igår kom den och det snöade under natten men nu är det åter slask, vilket gör att det blir is nu när det fryser till igen. Det gör det knepigt att vara ute och springa. Något som gör det ännu mer knepigt att vara ute och springa är dessa magsmärtor som jag har börjat få när jag är ute och springer. Jag har haft dem de senaste två veckorna, alltså så sen jag kom till Växjö igen. Idag klarade jag mig hyfsat och kunde göra ett av de bästa passen på länge. Dock fick jag väldigt ont efteråt, men det är bättre än att jag får det under tiden iallafall. Det ska nog lösa sig.

Sen har jag fått börja använda min engelska senaste veckorna, då jag har blivit fadder åt Thomas Holzmann från Österrike. Han är utbytesstudent här på VXU och kom i Onsdags. Jag har träffat honom en gång och ringde ikväll och undrade om han ville komma över men han hade visst fått jättemycket att göra i skolan redan så vi kanske skulle träffas i helgen istället. Tänkte jag skulle ta med honom på en hockeymatch med Lakers, kanske nu på Söndag =). Det är iallafall roligt, och han är väldigt trevlig. Jag var lite nervös innan jag skulle träffa honom första gången men insåg jag något. Han är ju också en sån här människa, så jättefarlig kan han ju inte vara iallafall =).

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir orolig för Din mage. Ät skonkost, te/rostat bröd/filprodukter. Är snuvan borta nu? Du skulle väl till Viebäck!? Ta med Dig grejorna till Agga. Vovvarna hälsar!