27 januari, 2009

12 lärjungar...

...som i Lördags blev de 12 första utbildade idrottskaplanerna i världen. Jag var en av dem, nr tre att få mitt diplom. Det känns lite coolt, men jag vet inte riktigt hur mina nya kunskaper ska användas och när men jag tror absolut de kommer att användas flitigt av "the man up there". Eftersom jag inte riktigt vet hur mina närmaste år kommer att se ut, vart jag kommer hamna o s v så känner jag att det inte är någon idé att börja något arbete nu, eftersom det bygger på långsiktigt arbete och förtroende.

I söndags var jag på min första hocleymatch, tillsammans med min buddy från Österrike, Thomas. Det var han som önskade att gå och se en hockeymatch under sin tid i Sverige och det fick också mig att ta mig i kragen för min första match live. Växjö Lakers vs Västerås. 2 - 5. En besvikelse, men samtidigt rättvist, då Lakers uppträdde väldigt nervöst och fann inte alls sina positioner, speciellt i första och sista perioden.

Igår skickade jag iväg Charlotte till Tanzania och nu går livet på som vanligt i kalla, blöta och mörka Växjö. Till skolan vid 10 för att vid kl 19 infinna mig på årets första hemgrupp. För intresserade själar så lutar det åt hemkomst i helgen.

På seende!

3 kommentarer:

Agga sa...

det är coolt att ni är de första i världen=)
Hur går det med uppdateringen av bloggen, saknar alla zacke-citat men jag förstår att det är svårt att hinna med=)Och dagens bild kanske ska bli årets bild=)

Christian sa...

du kommer med all säkerhet att få nytta av kaplanutb, nu blev jag nästan lite sugen på att gå den jag också bara för det...hoppas vi ses i helgen och grattis till "examen" förresten :)

Anonym sa...

OK, Du kommer hem i helgen, då får vi väl ha examensfest, blir det bra med fläsk o potäter eller vad önskas? /Mamma