02 februari, 2009

En helg hemma...

I lördags bjöds det på tårta i Svensgöl. En princesstårta med texten "Fredrik Kaplan", och ganska exakt en vecka efter själva examen firades mina nya titel som Idrottskaplan. Är jag idrottskaplan? Eller har jag en utbildning i idrottskaplanskap? Mamma, pappa och jag diskuterade det i helgen. För det första om man är, i detta fallet idrottskaplan, även om man inte jobbar som det. Är Martin lärare efter sin utbildning, även innan han har fått jobb som det? Sen kom vi också in på om det är något man är, eller kanske snarare något man har. Iallafall, tårta blev det och det smakade mumma. Glädjeämne var också att det blev lite över vilket gjorde att vi hade efterrätt även nästa dag.

Igår, söndag, var jag på pannkaksmöte och sen på kvällen var det dags för kvartalets simpass. Det blir ungefär så ofta som jag simma vilket är lite skamligt och oroväckande med tanke på förväntningarna på sommaren. Jag ska försöka hålla en högre frekvens på besöken i simhallen i fortsättningen. På kvällen bar det av till Växjö där jag nu sitter och skjuter upp skolarbetet så gott jag kan och än så länge är resultatet framgångsrikt. Ikväll drar Sweden Sports Academy igång igen vilket innebär att jag ska vara ledare för 23 ungar varje vecka.

Mark Twain:
Antag att du är en idiot,
och antag att du är med i regeringen.
Nej, nu upprepade jag mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en My-tårta men annars var det rätt. Vill gärna se "Kaplan-diplomet" vid tillfälle. Har Du 23 "ungar" i gruppen? Då är Du väl inte ensam med dem? Vad ska Du hitta på med dem denna terminen då?
Ses fredag!!/Kram från mamma

Christian sa...

kaplan, lärare, civingenjör...det är ju bara yrken och inte någonting man är. Däremot ÄR du du. Yrken, jobb mm ger erfarenheter och insikter som formar vem man är. Men man ÄR inte sitt yrke, även om det ofta används på det sättet. Trist egentligen att man ofta på frågan "vem är du då?" börjar att berätta vad man jobbar med...

Agga sa...

underhållande inlägg du skriver=)
Tycker det verkar som om Chrille har en sund inställning till denna problematik... hehe
snart ses vi. Du är du och du duger!

Agga sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.