09 februari, 2009

En helg i Uppsala...

...med omnejd. I Fredags blev jag hämtad av Jan-Erik, Siv-Marie och mamma. Sedan bar det av till Viebäck där Agga hade rymt från bibelskolan en helg och ville följa med. För natten stannade vi sedan i Nyköping på hotell Ibis där vi sov (mer eller mindre) 2 nätter. På lördagen blev det tidig uppstigning och sedan bar det av till Uppsala för besök hos Ingrid, Tobias, Axel, Platon, Ceasar och den andra katten som jag inte kommer ihåg namnet på. Axel Hugo Bergman, en fin liten guldklimp som döptes och förste kameraman var jag, eftesom familjen Fagberg bad mig filma seremonin. Efteråt blev det fika med släkt och vänner. 7 olika sorters kakor och tre tårtor. Jag åt väldigt många kakor och en hel del tårta. Oj va gott det var. Drack lite kaffe också. Illa, jag vet.

Sen bar det av till hotellet, dit vi kom lagom till Melodifestivalens början, och där spenderade vi kvällen, framför TV:n. Åter igen får man ju skämmas över att vara svensk. På söndagen bar det hemmåt och lagom hemma för att kunna vara med och simma med Chrille och KSS. Tyckte det var så roligt förra gången så glad att jag kunde vara med igen och igår blev det 300 meter längre än förra gången. Sakta men säkert så ska jag nog kunna klara av 3800 meter till sommaren =).

2 kommentarer:

Anonym sa...

herkules!

Christian sa...

hoppas du inte dör efter 3800m eftersom det brukar vara 3860m man ska simma ;)