11 februari, 2009

Vinter är åter kommen...

Idag har det snöat hela dagen, och hundarna och jag har varit ute på långpromenad i yrvädret. Dock tog vi vägen genom skogen, vilken gav oss lite skydd. Annars blir det mest plugga plugga plugga eller iallafall försök till det, även om min motivation inte är på topp. Det känns ändå som att jag har koll på läget och hänger med ganska bra. Idag har jag också varit på informationsmöte om utbytesstudier i Australien vilket ledde till ett uppsving i humöret, eftersom det känns mer och mer verkligt att jag ska dit. Det kommer bli så grymt häftigt och antagligen väldigt jobbigt att återvända till Sverige igen efteråt. Det kommer nog kännas lite tomt och livet kanske känns lite innehållslöst och slätt. Förhoppningsvis kan jag hitta någon plats där min tillvaro kan förgyllas.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Va roligt att du också är ute med hundarna i snön... Jag & Ballis är ute och går om dagarna, fast rundans längd får ju anpassas till kylan=) Mamma och jag har gjort snögubbe & snölykta utanför huset så förhoppningsvis står de kvar och välkomnar på lördag.
Sverige är inte så trist om man tänker efter! Bara man gör något meningsfullt så spelar det nog inte lika stor roll var på jordklotet man är... Men visst är snön härlig?

Anonym sa...

Synd att man inte kan kommentera zacke-citatet... Kommentar: Haha!!!

Anonym sa...

Det är ju tur att Du har vovvarna som kan befria Dig från biblioteket med jämna mellanrum. Ryck upp Dig! Tänk på att Du har funnit meningen med Livet, det är inte alla som har den förmånen och tryggheten!/Mamma