06 mars, 2009

Änder på utflykt och löptur i broderlig anda...

I måndags när jag jobbade gick jag två gånger stanna för att fotgängare gick över vägen, trots att det inte var övergångsställa. Men där gick dem, många till antalet, i led, lungt och metodiskt över vägen. Men när jag kom så stannade de som ännu inte hunnit börja gå och väntade snällt tills jag kört förbi och fortsatte sedan i ett enda långt fint led. Den andra gången lyckades jag få upp kameran och ta kort på vad jag tyckte var väldigt vackert. Det var nämligen inga människor, utan runt 100 änder som var ute på promenad och på väg tillbaka mot sjön. Där gick de på ett låååångt led, väldigt organiserat och fint. Tyvärr lyckades jag också i min klumpighet radera korten jag tog så tyvärr...

I tisdags följde sedan Martin med på en löprunda (vilket är en företeelse som är ungefär lika vanlig som 29 februari). Det var roligt att få lite sällskap, då det ofta blir ensamt när man springer mycket själv. Hade även bilder på detta men också de har jag lyckats ta bort. Till helgen blir det Karlskrona.

Ett citat som jag tror Martin gärna lever efter: Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.


Joan Rivers

3 kommentarer:

Beppan sa...

hehe..bra citat=)

Christian sa...

titta här!
http://christherunner.blogspot.com/2008/11/sann-gldje-true-happiness.html

Agga sa...

gott citat!
Har jag levt för länge nog, men nu har jag kommit igång lite=)