24 mars, 2009

En helt ny värld...

...så lyder den kända melodin från Aladin. Så löd också min tanke när jag vaknade och gick ut på promenad idag. Från att igår varit ute och gått i en vårvärld av varma vindar och prolande bäckar och kvittrande fåglar, till idag. En värld som tagit steget tillbaka några veckor, ett snötäckt snölandskap som förvandlats under natten. Överallt låg snö och vindarna var hårda och kalla. Det var mycket mycket fint men samtidigt försvann det lilla hopp som byggts upp under den senaste veckan, att våren är på väg. Nu ska det vara kallt och ruggigt en vecka till enligt SMHI. Men jag drar till Åre imorgon, och där är det ännu kallare, men snön ligger iallafall kvar längre än ett dygn. Utifrån vädersynpunkt valde jag alltså en vinstlott när jag valde vilken dag jag skulle åka.
Annars går jag med endel träningsverk vilket är väldigt behagligt och skönt. Jag spelade innebandy i söndags vilket jag inte gjort på väääääldigt länge. Med en något för kort klubba blev väl inte hållningen den mest optimala vilket gör att även ryggen gör sig påmind. Men det är en väldigt härlig känsla eftersom den vittnar om något positivt (och negativt samtidigt, jag är inte så bra tränad =).

För en generation sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.

1 kommentar:

Christian sa...

gillar slutklämmen, det gäller väl de flesta iallafall...förutom lance armstrong och några andra elitidrottare som tränar 8 timmar per dag och vilar efter jobbet :)