13 mars, 2009

Varning! Känsliga läsare, läs inte detta inlägg!!!

Dagen började med en tidig ringning på klockan, kvart i sju, vilket iallafall är tidigt utifrån min referensram. Martin och jag planerade att åka med Beppan ut på en ridtur. Hon skulle rida, vi skulle springa. Så efter en mil i bilen hoppade vi ur, Beppan hämtade hästen och sen bar det av. Först väldigt långsamt och Martin och jag tittade på varandra och undra om vi skulle hålla detta låga tempo hela vägen. Turen var beräknad att ta en timme. Snart fick vi svaret då hästen (som jag en kan komma ihåg namnet på men det var en islandshäst) galopperade (stavas säkert med två l och ett p eller nått men jag är allergisk så jag behöver inte bry mig) iväg i en väldigt fart som var omöjlig att hänga med på. Efter en liten stunds lunkande (från vår sida) kom hon tillbaka och mötte oss. Detta upprepades ännu en gång lite senare. Annars hängde vi med bra hela tiden, även när de travade eller vad det nu hette. De snötäckta skogsvägarna var mysiga att färdas på och det var en mycket fridfull morgon.




Turen blev lite längre än ursprungsplanen men det var det ingen som hade något emot. I slutet av turen fick även Martin pröva på att rida lite, först med Beppan ihållande en väldigt lugn häst, men sedan även utan någon ledsagare. Efter en stund på hästryggen blev det tyvärr en nysattack och Beppan förbjöd Martin att fortsätta den lilla biten fram till stallet. Martin var ändå väldigt nöjd med sina bedrifter och blev snabbt bättre när vi kom därifrån. Jaså ni tror inte mig? Nedan följer bildbevis och även en del stötande bilder som är tagna för någon dagsen. Fotograf: Totte =).
















Politiker är som krokodiler, stora käftar och inga öron. Bert Karlsson

3 kommentarer:

Christian sa...

grymma bilder på martin, först i tights...och sen...hmm...löptights, årets allroundplagg? (funkar tom som ridbyxor), ses om några timmar.

Anonym sa...

jag borde lyssna bättre på varningar.....

Agga sa...

haha lille poff!!!
Det hade jag velat hänga med på=)