24 november, 2008

Kylan är kommen...

...så nu är det bara granen, tomten och Adams julsång som saknas. Men om en månad pirrar det nog i magen i väntan på det också.

Denna veckan har jag särskillt fint sällskap här i Växjö, i form av min lilla ängel Hippie. Idag har vi varit ute och sprungit tillsammans och sen har vi lekt lite, och nu tänkte vi snart titta på en film tillsammans. Just nu äter hon och jag har gjort i ordning en pastasallad som jag ska hugga in på. Tror den blir jättegod, och väldigt nyttig också. Visserligen inte så mycket fett och protein i kanske, vilket Jonas Colting hade föredragit. Men kolhydrater, pasta i det här fallet, behövs också och grönsaker kan väl aldrig skada.

Nu är Hippsan klar och stryker munnen på mattan. Planen för kvällen är inte fastställd. Jag tror att pappa kommer och då tänker ju iallafall jag föreslå en runda runt sjön. Sen om jag får sällskap eller inte, det blir vad man får se.

Svaret på förra veckans fråga var : 20 minuter. Så många minuter sol hade alltså Växjö förra årets december. Vi är hoppfulla om att vi ska få något fler detta året. Tänkte bara höra. Är det roligt med frågorna eller? Ska jag fortsätta med det? Vet inte riktigt vad ni tycker så lite feedback efterfrågas och uppmuntras.

Ciao!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är minusgrader så det kan vara lite tufft att springa då, en kvällspromenad med hunden är nog bättre tror jag, men ta på Er varma kläder. Roligt att höra att Du har uppskattat sällskapet idag, troligen är Hippie också lycklig av att få vara i centrum. Frågorna kan väl vara trevliga tycker jag, även om jag troligen gissade fel på soltimmarna. du måste ju inte ha frågor varje vecka om Du tycker det är svårt att hitta på./Mamma

Christian sa...

frågor är kul. Och när det gäller löpning så finns det inget dåligt väder (eller för kallt) bara dåliga kläder :)

Anonym sa...

Det är jätteroligt med frågorna så keep going!

Anonym sa...

Hej, håller med Agga - fortsätt med frågorna, det är riktigt allmänbildande. Dessutom hoppas jag att du fortsätter lägga ut Zacke-citat (så länge de räcker och jag tror de räcker långt) / Daddy Cool