11 december, 2008

jaja...

...det var Petrus som blev korsfäst upponer...himla fromma ni var då...

ursäkta att jag inte varit så bra på uppdateringar sista tiden men varit mycket och sen har datorn krånglat så...det har inte blivit av...

Imorgon åker jag till Viebäck för näst sista träffen på kaplanutbildningen. Agga har rymt till varmare breddgrader, varpå jag blir ensam under 35 år ute i hålan i de småländska skogarna. Till denna gången skulle vi ha förberret ett litet bibel/idrottsstudie och det är vad jag har spenderat de sista 3 timmarna med att göra. Efter mycket stress, lite desperation och till slut ett ganska gott resultat är jag nu nervös men hoppfull inför morgondagens "redovisning". Det är väl iallafall utvecklande så försöker trösta mig med det.

I skolan är det väldigt mycket så här veckorna innan jul. I marknadsföringen har vi väldigt mycket just nu eftersom vi ska göra klart den innan jul, trots att kursen egentligen sträcker sig i fyra veckor till. Dessutom läsar jag en kurs (två med kaplankursen) bredvid vilket gör det ganska hektiskt. Jag har ju även skaffat jobb och dessutom ett ledaruppdrag som visserligen tog slut i onsdags vilket var både sorgligt och skönt. Det lutar åt att jag forsätter med det även efter jul. Några julklappsköp har det inte blivit än. Det känns väldigt jobbigt och det lutar allt mer åt att det får bli en spurt dagarna innan julafton, vilket är precis som det brukar vara då.

Nu ska jag skynda mig hem efter att ha spenderat snart 11 timmar på skolans bibliotek idag. Det ska bli skönt att släppa alla krav under en kväll för att imorgon sätta av uppåt för mer tortyr (möjligt en liten överdrift men annars blir man aldrig något bra journalist).

Morsning!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kunde ju tagit förra bloggen o redvisat, den var ju bra! Var rädd om Dig!! Vilken dag kommer Du hem?

Anonym sa...

Vilken kurs är det mer som Du läst?

.Froidi Acasa sa...

Den enda kursen heter Organisation och samhälle...