22 december, 2008

Svaret var...

Svaret på förra veckans fråga var träd, inte getingar som alla gissande hade gissat. Det passa ju bra så här i juletid när man tar in träd i huset. Det gjorde vi igår. Vi (Mamma, Pappa, Chrille, Agga & Jag) var hos mormor och morfar (gammel-mormor & -morfar!!!) och sågade (låter ju bättre med högg men kanske inte ska ljuga offentligt) oss en gran. Vilken välsignelse (Pingstkyrkan.com, 22/12-08, s. 2) att kunna fixa en gran så smidigt och billigt =).



Hemvägen blev annorlunda än vanligt. 1 mil blev drygt 2 mil. 12 minuter blev 105 minuter. Varför detta? Jo, Chrille och jag sprang hem i mörkret med pannlampan i pannan på Chrille.


Idag ska vi till farmor och äta frulle. Sedan bär det av till stan för att påbörja julklappsköpandet så här två dagar innan. Det gäller att vara ute i god tid. Det är jag alltid när det gäller julklappar, en vana som jag verkligen försöker följa. Dock en som jag aldrig lyckats med och inte heller i år alltså. Känns bra. NOT!

1 kommentar:

Christian sa...

den där snön såg jag inget av :)

OBS, bilden är ett montage :)