25 december, 2008

Julen är här...

...och i fönstret lyser ljus. 2009 närmar sig. Vad har hänt. Vaför har det hänt vad? Varför har det hänt vad när? Varför har det hänt vad när hur? Någon som följer med fortfarande?

Vad ska hända 2009? Ligger det i mina händer? Kanske Guds? Kanske finanskrisens? Kanske Barack Obamas? Vem vet? Kanske lite av varje? Jag har ju eb vecka på mig att komma fram till svaret iallafall så ingen stress än. Annars är det snart dags för mellandagsrean och då är tanken att följande saker ska handlas in: bärbar dator (kan inte snylta på Martin hela året (livet)), ryggsäck (dragkedjan är sönder så ramlar ut saker ibland), handskar (de försvann nånstans i skolan, den 18/12-08).

Jag fick lite av varje i julklapp. Följande lista redovisar:
- Multisportglasögon (Tri)
- Future Dreams (DVD)
- Fallet Jesus (bok)
- Australien (bok)
- De 21 oumbrärliga egenskaperna hos en ledare (bok)
- 13 dygn i rymden, efter 14 år på jorden (bok)
- Tre grytor/kastruller (kök)
- Pengar (mmm)
- Morot (nyttigt)
- Tandborste (användbart)
- Äggstekare (kök)

En lista som vittnar om det lärorikt 2009.

Vill till sist bara skicka med en hälsning till syrrans och inför resan till Afrika. Akta dig för flodhästarna då de är det djuret som dödar flest människor i Afrika varje år. Håll dig också borta från åsnor, då de dödar fler människor än flygplansolyckor gör. Trevlig resa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

11 redovisade julklappar, inte dåligt, hoppas nu att Du hittar övriga grejer på mellandagsrean!!/mamma

Agga sa...

Va dödar åsnor! men de som är så söta.. Jag som såg fram emot att ha de såpringandes längs vägarna...=(