27 oktober, 2008

Första cykelpasset

Jag kom just tillbaka från mitt först cykelpass på min nya cykel. Det blev inte så långt, eftersom det var lite småregnigt och mörkret börjar falla men det var roligt att ut och testa lite. Allt gick bra, ingen punka och jag höll mig på hjulen =). Annars har dagen varit full av studier och kvällen lär inte se annorlunda ut. Prio ett just nu är att läsa klart "Giuliani Leadership", en bok som jag läser och sedan ska använda till en uppgift i skolan. Sedan ska jag försöak hinna börja lite med slutuppgiften i kursen "Idrottscoaching". 8 sidors uppsats/argumentation där vi ska använda alla vi har lärt oss under kursens gång och koppla till filmen "Remember The Titans". Vilken film, den kommer jag nog se många gånger. En av de bättre jag har sett. Verklighetsbaserad vilket ger det lite extra känsla.


Behöver kanske inte skriva svaret på veckans fråga, eftersom alla som läser min blogg var där. Här med presenterar jag stolt att det var Christian Malmström (jubel!!!) som blev bästa Kronobergare i årets upplaga. Bästa VUGI-representant blev Fredrik Åkesson (jubel igen!!! NOT!). Nu ska jag fundera ut nästa veckas fråga. Tänkte höja ribban lite =). Good Luck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag jublar om Du skaffar lyse till Din nya cykel. Roligt att Du redan hunnit prova den. Plugga på nu! Det gör jag!/Ma

Christian sa...

Kul att du har invigt cykeln nu, kör försiktigt!