10 oktober, 2008

Kroniskt ?

Förkyld...Igen...För femte gången på 7 veckor...det känns jätteinspirerande att leva...livsglädjen sprudlar ut ur öronen och varje morgon flyger jag upp ur sängen, sugen och förväntansfull inför den nya dagen och vad den har at erbjuda. Fantasi? Just nu är det allt det är. Tyvärr. Var ganska längesen jag kände så. Glädje när jag vaknade. Livsglädje. Har jag rätt att klaga, som lever i en värld av överflöd och lyv? Läste i en undersökning att om alla människor i "västvärlden" skulle dela med sig av sitt överflöd till svältande, törstande, sjuka människor, skulle man kunna mätta hela jordens befolkning. Vår lyx kostar liv. Kanske fel uttryckt. Vår lyx skulle kunna rädda liv istället för att ge oss nödvändigheter som pizza, godis och alkohol, som givevis är extremt viktiga för människans överlevnad och lycka. Katrin Schulman var med i programmet Topform som sändes igår. Anna Skipper förbjöd henne att dricka alkohol under de 8 veckorna de skulle jobba ihop, varpå Katrin tyckte att det skulle bli de tråkigaste, mest tragiska veckorna i henns liv. Borde man kanske börja funder när man bygger sin lycka och sitt välbefinnande på alkohol. Jag hade iallafall gjort det. Vart vill jag komma? Jag vet inte. Har jag rätt att klaga? Jag har inget klart svar på den frågan. Ja och Nej. Men min klagan kommer inte göra att någon annan eller jag själv mår bättre, så jag ska göra mitt bästa för att försöka låt bli.

1 kommentar:

Christian sa...

Mitt receot för att du ska hålla dig frisk.

- Ät allsidigt och minst 1 mål lagad mat varje dag (gärna 2 om du tränar hårt).
- Köp "Mitt val - Sport" på apoteket och ät en/dag, så får du alla mineraler, vitaminer etc som behövs.
- Ät mycket frukt och grönt.
- Ät några snabba kolhydrater direkt efter träning (inom 10 min) och en större måltid inom 1 timme efter träning.

Hoppas det funkar!